WEB-EXпозиція «Великодній настрій» від музею історії
міста Хмельницького в онлайн-проєкті MUSEUM_WEB_EX.
В експозиції
представлені фондова колекція писанок у найрізноманітніших техніках, іконопис
студійників творчого об’єднання «Хранителі спадщини» Ірини Стасюк та Наталії
Колесник, картини релігійної тематики,
графіка та живопис знаних
художників міста з фондів музею, вишиті рушники та доріжки Тетяни Міцель. Окрасою
виставки є колекція з десяти унікальних іконописних писанок авторства Миколи
Бенедищука – директора Хмельницької школи іконопису «Нікош», що люб’язно були
передані автором у фонди музею у 2013 році.
З Чистим Четвергом пов'язано багато народних
звичаїв. Один з них - виготовлення четвергової солі, яка нібито має цілющі
властивості і оберігає від пристріту. Споконвіку жінки займалися її
виготовленням і, щоб весь рік мати під рукою сильний засіб, здатний допомогти у
важкій ситуації. Так що ж таке четвергова сіль і як нею
правильно користуватися, щоб позбутися бід і проблем? Не тільки знайти відповіді на ці питання, а й спробувати власноруч виготовити такий корисний великодній оберіг для своєї родини пропонуємо у майстер-класі від музею історії міста Хмельницького.
У попередніх матеріалах вже йшлося про діяльність в Проскурові і Проскурівському повіті в часи Української революції 1917-1921 років Української громади і «Просвіти». Цікавим для доповнення цієї інформації та відомостей про історію формування Армії УНР є спогад колишнього учасника Українських Визвольних змагань 1917-1921 років, поручника Армії УНР, згодом – визначного громадського діяча в еміграції Овксентія Ільницького.
Готуємось до Великодня автентично! Сьогодні ми пропонуємо вам спробувати виготовити власноруч справжню подільську бабу, яку, можливо, випікали колись предки корінних проскурівчан, адже її рецепт ми знайшли у книзі "Страви Поділля з душею" авторства відомої дослідниці автентичної подільської кухні Лесі Кравецької.
А ви знаєте, що під час святкування Пасхи у часи Ісуса Христа був тільки прісний хліб? Звичай використовувати заквашений хліб під час святкування Господньої вечері з'явився століттями пізніше - після смерті апостолів Ісуса Христа, коли в християнство закралися звичаї язичників, які саме й випікали паски трьох видів. Жовту паску святили і споживали в Неділю, це була паска на знак поклоніння Сонцю. З білою паскою ходили на цвинтар на Проводи, це була паска душам померлих родичів. Чорну паску — житній хліб українці їли щодня, це була паска господарям та родичам.