Головна » 2010»Травень»3 » МІНІАТЮРА ОЛЕГА БОРИСОВА. Анонс відкриття виставки у музеї історії міста Хмельницького
19:18
МІНІАТЮРА ОЛЕГА БОРИСОВА. Анонс відкриття виставки у музеї історії міста Хмельницького
8 квітняо 16.00 у приміщеннімузею історії міста Хмельницького відбудеться
відкриття виставкиОлега Борисова
«Православнідерев’яні храми в
мініатюрі».
У колекції майстра мініатюри Олега Борисова
переважають православні храми півночі Росії. І це не дивно – генетичне коріння
і духовний світ майстра беруть свій початок з Костромської області Російської Федерації. З дитячих років йому
подобалось блукати разом з батьком біля стародавніх дещо занедбаних дерев’яних
православних храмів і насолоджуватись невимовною красою старовинної архітектури. І тому не дивно, що з плином часу
Олег Леонідович взявся за відновлення, нехай в мініатюрі, дерев’яних
православних церков Росії. Мініатюри Олега Леонідовича вражають своєю схожістю
з оригіналом. Виготовлені переважно зі звичайних сірників та шпону. Можна
тільки уявити, скільки потрібно терпіння та майстерності при їх виготовленні.
Центральне місце
в колекції майстра посідає мініатюра церкви Успіння в Кондопозі. Сакральна
споруда стоїть на березі Чупа-Губи північно-західної частини Онезького озера, -
один з останніх значних пам’ятників народної північної архітектури. Побудована
у 1774 році в епоху царювання Катерини ІІ. Єдина в своєму роді. Взагалі, там
немає нічого такого, що відрізняло б її від інших північних шатрових церков,
але все одно рівних її немає. Надзвичайно висока, 45 м заввишки (еквівалент
висоти 15-поверхової будівлі), це найвища дерев’яна споруда в Росії. Але її
велич не важка, не пригнічує, вона добра і привітна. Архітектура цієї церкви
стала завершальним етапом багатолітнього шляху становлення образу російського дерев’яного
зодчества . Не менш значним і величним пам’ятником дерев’яної російської
архітектури є Успенський собор в Кемі. 1711 – 1717 рр. (Карелія).
За своїм типом,
композиції – справжня енциклопедія північного шатрового типу деревяного
зодчества початку 18 ст. В архітектурі Кемського собору, так як і в Кижах,
Кондокозі та в багатьох інших монументальних пам’ятниках старовини, знайшли
відображення ідеї самоствердження російського народу і високої національної
свідомості.
В період
будівництва собору (1711- 1717 рр.) Росія змагалась із Швецією за володіння
виходу в Балтійське море. Розгром ворога, який впродовж 150-ти років
неодноразово грабував по морі, міг стати, таким чином, приводом до створення
величного тріумфального пам’ятника.
Визначним
пам’ятником мистецтва є збережена до наших днів надбрамна башта Ніколо-Карельського
монастиря біля Архангельська (1691-1692
рр.), яка пізніше бережливо перенесена і встановлена в музеї «Коломенське» під
Москвою. В свій час надбрамна башта виконувала функції оборонного типу. Цікаво
представлена мала архітектурна форма: каплиця с. Лелікозеро (Карелія). Один з
найцікавіших зразків побудови ярусної деревної архітектури є церква Іоанна
Предтечі Ширкова Погоста Калінінської області (1694 р.).
Пам’ятники
російської народної дерев’яної архітектури приносять нам не тільки велику
естетичну насолоду, але навчають розуміти прекрасне в житті і мистецтві,
допомагають глибше пізнати душу російського народу.
Запрошуємо
відвідати виставку всіх бажаючих. Роботи майстра експонуватимуться з 8 по 19
квітня.
Ласкаво просимо!
Детальніше про майстра Олега Борисова читайте в розділі "ЛЮДИ".